Sports Pro - Mentalni trening

AUTOGENI TRENING

Tehnika za postizanje potpunog unutrašnjeg mira i relaksacije

Šta je Autogeni trening?

Autogeni trening je tehnika kojom se uz pomoć sistema vežbi, zasnovanih na sugestiji i autosugestiji, telo i um uvode u stanje potpune opuštenosti i mira. Na taj način postiže se terapeutski efekat koji se ogleda u oslobađanju psihotelesne tenzije i povećanju osećanja životnog zadovoljstva.

U izvornom obliku tehnika autogenog treninga je predstavljena 30-ih godina prošlog veka. Za proteklih skoro čitav vek primene prošao je izuzetno strogu naučno/medicinsku verifikaciju i do danas doživeo izvesne modifikacije i unapređenja. Osnovu tehnike čini samoregulatorna sposobnost organizma koja se aktivira kroz sistem auto/sugestivnih formulacija i voljno uspostavljanje specifičnog stanja svesti. Autogeni trening predstavlja zapadnom čoveku prilagođenu verziju istočnjačkih relaksacionih tehnika (Joga i meditacija).

Aktuelnost i popularnost autogenog treninga, koja traje od dana njegove javne prezentacije, i milioni ljudi zapadne civilizacije (Amerika i Evropa) koji svakodnevno praktikuju njegov specifičan sistem vežbi najbolji su garant njegove efikasnosti i svrsishodnosti.

Za šta se koristi Autogeni trening?

Specifičnost autogenog treninga je to da ne zadire u prirodu aktuelnog psihološkog funkcionisanja, eventualnih emocionalnih konflikata ili drugih psiholoških simptoma. Njegov cilj je ublažavanje ili potpuno odstranjivanje psihotelesnih tenzija koje otežavaju svakodnevni život (anksioznost, simptomi stresa, impulsivno reagovanje, povišen krvni pritisak, gastrointestinalni simptomi, slaba cirkulacija, otežano disanje, energetski deficit ...). Nije redak slučaj da osoba posle izvesnog vremena praktikovanja autogenog treninga u potpunosti prevaziđe potrebu za korišćenjem medikamentozne terapije. Autogeni trening pokazuje revitalizujući uticaj na gotovo sve funkcije organskih sistema.

Osim terapeutske funkcije, autogeni trening svoju primenu nalazi, možda čak i izrazitije, kod osoba bez značajnih psihotelesnih simptoma u cilju unapređenja opšte vitalnosti organizma, povećanja emocionalne stabilnosti, unapređenja koncentracije, podsticanja kreativnosti, održavanja i regulacije funkcionisanja kardiovaskularnog/ endokrinog/imunog/nervnog sistema, tj. unapređenja opšteg telesnog i mentalnog stanja.

Iz ovih razloga autogeni trening je nezaobilazna tehnika kojom se koriste vrhunski sportisti, menadžeri, pijanisti, glumci, hirurzi, tj. svi oni čija je profesija vezana za rad pod povišenim stresom.

Kako se izvodi autogeni trening?

Autogeni trening se izvodi samostalno ili u kombinaciji sa drugim tehnikama relaksacije i dinamičke regeneracije organizma. Može se praktikovati individualno ili grupno. Trajanje samih vežbi koje čine sistem autogenog treninga je oko 20 minuta, dok se po 20 minta koristi za uvodne napomene i završne elaboracije nakon treninga. Polaznicima se daju zadaci za samostalno vežbanje uz obavezu vođenja pisanih beleški nakon svakog treninga.

Vežbe koje čine sistem autogenog treninga su:

  • Postizanje doživljaja težine tela
  • Postizanje doživljaja topline tela
  • Uspostavljanje obrasca disanja
  • Praćenje ritma srčanog pulsa
  • Postizanje doživljaja topline Sunčanog spleta
  • Postizanje doživljaja svežine tela

Navedene vežbe slede prirodan tok psihotelesne relaksacije. Stanja opuštenosti i mira koja se postižu autogenim treningom su progresivna i zavise od redovnosti praktikovanja.

Veština samostalnog izvođenja autogenog treninga usvaja se tokom dvomesečne obuke, tj. 12-15 grupnih/individualnih susreta sa instruktorom. Susreti se organizuju dva puta nedeljno, u grupama do 6 polaznika.

Grupe se formiraju mesečno, nakon prijave novih kandidata.

Svi zainteresovani se mogu prijaviti putem maila info@sportspro.rs